Tandartsenhelmond

Hoe werkt het?

Bij TandartsenHelmond willen we dat uw kind de tandheelkundige behandeling in onze kliniek zo comfortabel mogelijk ervaart. Daarom zijn we er trots op om The Wand te gebruiken als onze plaatselijke verdoving voor kinderen. De Wand is ideaal voor het behandelen van kinderen. Het is een pijnvrij alternatief voor de traditionele tandheelkundige injectie en het is een geautomatiseerd systeem dat nauwkeurige plaatselijke verdoving levert zonder de pijn en angst van een tandheelkundige naald of ongemak geassocieerd met de effecten van uitgebreide verdoving. Traditioneel wordt plaatselijke verdoving toegediend met een naald en wordt de hele zijkant van het gezicht verdoofd – wat het niet alleen moeilijk maakt om te praten en te eten na de behandeling, maar het kan ook postoperatief trauma veroorzaken, omdat kinderen niet kunnen voelen of ze’ op hun lippen of wangen bijten. De Wand brengt daar verandering in, met behulp van een computergestuurde, sensorgestuurde sonde die alleen de te behandelen tand verdooft. Dit staat bekend als STA of Single Tooth Anesthesia.

De voordelen van the Wand

• Het werkt direct. Met de Wand hoeft u niet te wachten tot de verdoving inwerkt, zodat de tandarts de behandeling van uw kind sneller kan afronden.
  • Het is ongelooflijk precies. De precisiecontrole van de Wand maakt de hele verdovende procedure over het algemeen minder pijnlijk. Het verdooft alleen de tand die wordt behandeld. Met The Wand zullen kinderen geen gevoelloosheid in het gezicht ervaren, zoals bij traditionele verdoving, dus lopen ze niet het risico om per ongeluk hun mond te beschadigen.
  • Het elimineert de noodzaak voor de traditionele naald! De Wand verwijdert alle angst die gepaard gaat met tandheelkundige injecties
  • De bron van ongemak voor de meeste injecties is eigenlijk niet de naald, het is de stroom van het verdovingsmiddel in uw tandvlees. The Wand levert het verdovingsmiddel met een optimale stroomsnelheid rechtstreeks in het The Wand-handstuk voor een comfortabele injectie. Hierdoor ontstaat een anesthesietraject waardoor de patiënt nauwelijks iets voelt.

Het belang van deze anesthetische methode voor pediatrische tandheelkunde wordt verder bevestigd door meerdere klinische onderzoeken die zijn uitgevoerd in de pediatrische afdelingen van universiteiten in de VS en in heel Europa. Kortom, ze concentreren zich allemaal op meerdere voordelen, zoals:

• De afwezigheid van pijn, doordat de injectiesnelheid onder de pijngrens van de patiënt ligt.
  • Geen beschadiging van de kroon van blijvende tanden, die zich onder de melktanden in de kaak ontwikkelen.
  • Geen verdovende effecten op de lippen, tong of wangen, waardoor problemen met bijten en tijdelijke veranderingen in gezichtsuitdrukkingen worden geëlimineerd
  • Een lagere dosering van de gebruikte verdovingsvloeistof.